manfaat kangkung

Khasiat Kangkung

Siapa yang tak kenal kangkung... sejenis tumbuhan yang terdapat di merata tempat di Malaysia nie, tepi kolam, dalam parit, sungai, terusan dan segala-mala tempat yang lembap dan berair.  Satu tempat yang paling senang nak dapat daun kangkung ialah di pasar... ahaks.. Korang tau tak kangkung nie sebenarnya bagus untuk dijadikan ubat tidur. Dikatakan pengambilan … (sambungan)

simptom kebas kaki

Kaki Selalu Rasa Kebas

Soalan: Saya seorang wanita yang berusia lingkungan 30-an dan semenjak dua menjak ni saya alami satu masalah kaki kebas. Nak dikatakan setiap masa kaki kebas tu tak lah, tapi dalam seminggu tu ianya berlaku agak kerap dan masa-masanya juga tak menentu. Sekiranya saya duduk terlalu lama bertimpuh di atas lantai ataupun duduk bersila sambil menaip kat atas kerusi, … (sambungan)

Siri Soal Jawab Kesihatan & Kecantikan

Masalah Berat Badan Naik Selepas Bersalin

Saya merasa tertekan dengan masalah berat badan yang makin bertambah ini. Saya cuba kurangkan makan tetapi jarang-jarang bersenam kerana tidak ada masa. Apa yang patut saya buat untuk mengatasi masalah ini?

Masalah Rambut Gugur

Saya mengalami masalah keguguran rambut. Setiap kali menyikat rambut, saya dapati banyak rambut saya yang gugur. Adakah apa-apa kaedah untuk mengatasi masalah keguguran rambut ni?

Umur 20-an Sudah Ada Uban

Sejak berumur 25 tahun lagi, rambut saya dah mulai beruban. Apakah sebarang langkah yang boleh saya usahakan untuk meredakan masalah rambut beruban ini?

Hilangkan Selulit Pada Perut

Apakah ada cara atau penggunaan ubat atau krim khas yang lain yang lebih sesuai untuk menghilangkan selulit pada bahagian perut?

bulu roma lebat

Petua Hilangkan Bulu Roma

Petua nie bukanlah untuk menggalakkan mereka yang bulunya tumbuh normal membuang bulu roma kat badan. Tak baik kalau kita pepandai mengubah kejadian azali. Bulu roma yang tumbuh normal di badan tu

petuia kepala botak

Petua Suburkan Rambut

Korang tentu pernah dengar ungkapan "rambut adalah mahkota kecantikan" . Tentu ramai juga yang setuju dan mungkin ada gak yang tak berapa setuju terutama para jejaka yang lebih suka membotakkan

petua atasi bibir kering

Petua Merawat Bibir Kering

Bibir yang kering, kelihatan pecah-pecah dan mengelupas biasanya dikaitkan dengan keadaan cuaca panas ataupun udara kering contohnya kalau dah lama sangat berada dalam bilik berhawa dingin atau

masalah payudara leper

Masalah Payudara Kecil

Ada sesetengah gadis yang berasa risau dengan keadaan payudara yang kecil dan leper. Kerisauan ini kemungkinan besarnya berpunca daripada pengaruh iklan. Kalau ada yang masih sangsi dengan 'kuasa