pantang pregnancy

Pantang Selepas Bersalin

Tempoh pemulihan selepas bersalin amat penting bagi seseorang ibu demi mengekalkan kesihatan dan keperawanannya luar dan dalam. Almaklum sajalah tempoh mengandung yang berbulan-bulan dan pengorbanan saat melahirkan anak memang sangat-sangat meletihkan dan memerlukan kegigihan fizikal dan mental. Sebab itu lah penting untuk para wanita menempuh tempoh berpantang … (sambungan)

simptom kebas kaki

Kaki Selalu Rasa Kebas

Soalan: Saya seorang wanita yang berusia lingkungan 30-an dan semenjak dua menjak ni saya alami satu masalah kaki kebas. Nak dikatakan setiap masa kaki kebas tu tak lah, tapi dalam seminggu tu ianya berlaku agak kerap dan masa-masanya juga tak menentu. Sekiranya saya duduk terlalu lama bertimpuh di atas lantai ataupun duduk bersila sambil menaip kat atas kerusi, … (sambungan)

Siri Soal Jawab Kesihatan & Kecantikan

Masalah Anak Kencing Malam

Anak saya sering kencing waktu malam. Apakah ini satu penyakit dan jika ya apakah ubat dan cara untuk cuba mengubatinya?

Masalah Berat Badan Naik Selepas Bersalin

Saya merasa tertekan dengan masalah berat badan yang makin bertambah ini. Saya cuba kurangkan makan tetapi jarang-jarang bersenam kerana tidak ada masa. Apa yang patut saya buat untuk mengatasi masalah ini?

Masalah Rambut Gugur

Saya mengalami masalah keguguran rambut. Setiap kali menyikat rambut, saya dapati banyak rambut saya yang gugur. Adakah apa-apa kaedah untuk mengatasi masalah keguguran rambut ni?

Umur 20-an Sudah Ada Uban

Sejak berumur 25 tahun lagi, rambut saya dah mulai beruban. Apakah sebarang langkah yang boleh saya usahakan untuk meredakan masalah rambut beruban ini?

masalah rambut bercabang

Mengatasi Masalah Rambut Bercabang

Mungkin ada sesetengah orang yang beranggapan bahawa penggunaan perapi boleh memperbaiki masalah rambut bercabang. Anggapan tersebut sebenarnya adalah tidak benar..! Fungsi perapi yang sebenarnya

petua putihkan gigi

Petua Gigi Putih Berseri

Korang perasan tak orang dulu-dulu kebanyakannya mempunyai gigi yang kelihatan putih dan sihat. Hmm.. kebanyakannya lah.. ada juga segelintir yang bergigi karat dan rongak.. hehe.. Tapi kalau

suara buluh perindu

Petua Suara Lembut

Mungkin ada yang rasa pelik sikit tentang tajuk petua nie. Apa kes lak nak bersuara lembut nie.. hehe... Tapi sebenarnya banyak keistimewaannya bagi sesiapa yang memiliki suara yang lembut

hilangkan bulu ketiak

Petua Hilangkan Bulu Ketiak

Salah satu persoalan yang ramai tercari-cari penyelesaiannya tetapi malu bertanya ialah cara nak hilangkan bulu hidung ketiak. Ramai orang cukur jer bila bulu ketiak tu dah panjang. Cuma yang jadi