Petua Hilangkan Jerawat Badan

Salam,

Ramai akan risau kalau muka ada jerawat, kan?  Tapi jerawat nie bukan saja boleh kena kat muka, kat badan pun boleh tau tak.. Sesapa yang jarang-jarang tukar cadar tilam tu dan bagi yang lelaki plak yang jenis suka tido tak pakai baju tuh.. hmmm.. cuba korang belek-belek tengok bahagian belakang badan korang, mungkin ada…

Tapi takpe.. ada cara yang boleh dicuba bagi mereka yang hadapi masalah jerawat atau bintik-bintik halus kat belakang badan.petua jerawat badan

Petua Hilangkan Kesan Hitam Pada Kulit

Petua ni memerlukan sebji telur (ambil putih telur sahaja) dan setengah biji timun. InsyaAllah, resepi petua ni akan membantu untuk menanggalkan sel kulit mati dan boleh hilangkan kesan hitam kat belakang badan tu.

Tapi awas lah juga! Bagi segelintir yang ada alahan dengan telur, nampak gayanya tak boleh lah nak cuba petua ni. Kalau degil juga nak mencubanya hmm..

So, bagi yang takde masalah dengan telur tu amalan petua dan caranya ialah dengan memecahkan telur tersebut dan ambil hanya putihnya.  Kendian pukul putih telur hingga kembang dan masukkan ia ke dalam mesin pengisar.  Setelah itu tambahkan pula dengan timun yang sudah dipotong kecil-kecil.  Kisar kesemuanya sampai halus. Siap dah lah tu..

Sapukan ramuan yang dah siap tu pada bahagian belakang sambil menggosok perlahan-lahan. Biarkan kat situ sekurang-kurangnya setengah jam, pas tu barulah dibilas ngan air bersih.  Amalkan sekerap mungkin dan hasilnya akan kelihatan.  Tapi jangan pulak tido tak pakai baju atau buat perangai lama tak bersih badan sebelum tido, kalau dah gitu amal petua apa pun buat penat jer.. hehe…

laman petua:

petua hilangkan jerawat badan, jerawat badan, cara hilangkan jerawat badan, hilangkan jerawat badan, Cara menghilangkan jerawat di badan

carian terbaru…

Comments

  1. jebat says

    betul ker petua nih berkesan badan saya penuh lar dgn jerawat sampai tak nampak kulitt badan dah..tiap-2 ari mandi tapi still bertambah jugak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *