October 25, 2014

Petua Hilangkan Kedut Pada Mata

Salah satu tanda yang menunjukkan usia kita makin tua ialah kedutan pada mata.  Ramai yang pastinya risau bila tiap kali tengok wajah kat cermin  kedut-kedut kat bawah mata dan keliling mata makin jelas kelihatan. Hmm… camna nak hilangkan kedutan tuh?  Kena buat suntikan botox ker.. hehe..

Sebenarnya orang dulu-dulu dah lama ada ‘solution’ untuk hilangkan kedut nie.  Bagi sesiapa yang adventurer nak cuba kurangkan atau melambatkan kedutan pada sekitar mata boleh amalkan petua hilangkan kedut pada mata ini.

petua hilangkan kedut pada mata

Caranya ialah ambil sebiji telur.. err.. telur ayam lah yer.. jangan lak ambil telur itik atau telur masin.. Dan jangan pulak terlalu kreatif sangat sampai pergi cari telur penyu.. ahaks..

Okey, bila dah dapat telur tu, pecahkan dan keluarkan isinya.  Sebaiknya tuang atau simpan isinya kat dalam satu bekas. Kita tak akan pakai isi telur tu utk petua nie, tapi jangan dibuang pulak.. membazir…

Bila dah dikeluarkan isi, cuba korang tengok kat bahagian dalam kat kulit telur tuh.. ada sedikit putih telur yang tinggal yang kelihatan macam buih-buih kecil.  Haa.. buih itulah yang kita nak gunakan..

Ambil lebihan putih telur seperti buih tuh dan sapukan pada bahagian yang berkedut kat sekitar mata.  Waktu yang sesuai ialah waktu malam masa dekat-dekat nak masuk tidur.. Waktu tuh kira elok sebab masa kita tidur otot kat sekitar mata kita tak banyak sangat bergerak.. So, biarkan semalaman sampai pagi.. Amalkan sekerap yg mungkin untuk mendapat kesan yang lebih cepat.

laman petua:

hilangkan kedut bawah mata, PETUA HILANGKAN KEDUT BAWAh mata, cara hilangkan kedut bawah mata, petua hilangkan kedutan bawah mata, hilangkan kedutan bawah mata
che petua About che petua

Laman petuatradisional.com ini memberi maklumat bagi tujuan pendidikan sahaja dan tidak patut digunakan sebagai nasihat perubatan peribadi. Maklumat yang dipaparkan di sini bukanlah bertujuan untuk mengganti atau mengambilalih nasihat dan konsultasi yang diberi oleh pakar perubatan tentang rawatan kesihatan dan penjagaan perubatan anda.
Penafian: Admin dan/atau penulis di laman petuatradisional.com ini tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada laman web ini.

Comments

  1. dunia says:

    telur kampung ka ayam?

  2. hayati says:

    wah! nampak cam mudah.sy nak try la…

  3. ain says:

    nak guna sikit je ye? sy muda lagi tapi sy tktau lah knp ada garisan bwh mata sy. sy jadi tkdek confident klau pndg org.

  4. dyah says:

    saya suka dengan petua cik petua nih…banyak benda yang saya suka sebenarnya…

  5. Shahilah Sharif says:

    Nmpk uda.. kbtln plak sya tngh mncri cra nk hlangkn kdut pda bwa mata..
    Sya xtau lah pe bwa mata berkdut.. sdng sya da cba tdow awl sbek mngkn tp
    Kdut tu mkin klhatan plak jd sgan nk pndnglah bla usia msi awl 20 tp kdut da nmpk
    Mcm 30+ plak hurmmm ni da jmpa ni memng nk cba ni

Speak Your Mind

*