December 19, 2014

Petua Wanita

Setiap wanita itu fitrahnya ‘indah’ dan sentiasa mendambakan agar dirinya kekal cantik dan perawan. Namun, dek kerana kesibukan maka ramai yang kurang menjaga kecantikan luaran dan dalaman. Akibatnya lama-kelamaan ‘keperawanan’ wanita tu akhirnya luput atau dah ‘expired’..huhu…

Justeru, che petua nak kongsi lah beberapa petua yang ditemui dari pelbagai sumber dengan harapan dapatlah diamalkan oleh setiap wanita bergelar dara dan lebih-lebih lagi bagi yang dah berumahtangga agar cik abang tu tak cari yang lain.

Petua-petua wanita yang disenaraikan ini rasanya tak lah sesusah mana untuk diamalkan. Bergantung kepada petua wanita keprihatinan diri masing-masing. Tepuk dada, tanya selera… hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih… hehe… Kalau sayangkan suami tu cubalah amalkan petua-petua nie dan juga petua-petua berkaitan yang korang tahu untuk mengekalkan keperawanan tu.. Jangan lak bila si dia dah ada yang lain, hmm… masa tu baru kelam-kabut nak ‘maintain’ keperawanan… agaknya masa tu dah terlambatlah kot…

Petua Kembali Awet Muda

Satu rahsia untuk awet muda ialah dengan mengamalkan kunyah sedikit kulit kayu manis hingga lembut. Buat macam makan gula-gula atau cokelat. Bila kulit kayu manis yang dikunyah tu dah betul-betul lembut, barulah ditelan. Eloknya amalkan mengunyah kayu manis nie dua kali sehari. Amalan ini dikatakan baik untuk kesihatan dalaman wanita.

Tips Segarkan Payudara

Semasa mandi, terutamanya ketika mandi pada waktu pagi, cuba amalkan untuk jirus atau biarkan air pancuran paip terus mengalir ke atas payudara. Amalan ini membantu agar payudara sentiasa subur dan segar serta tidak mudah jatuh. Pastikan juga pancuran air tu kena pada kedua-dua belah payudara. Takut nanti yang sebelah jer montok dan yang satu lagi kendur….hihi…

Petua Payudara Montok

Satu lagi petua untuk memantapkan payudara tu ialah dengan mengelak dari perbuatan meniarap di atas lantai, tak kiralah waktu mana pun kerana meniarap di lantai akan mengendurkan payudara.

Amalkan Mengurut Pangkal Bunting Padi

Biasakan mengurut di pangkal betis, iaitu dengan cara menekan dan memicit kawasan antara urat keting dan buah betis. Sebaik-baiknya cuba amalkan selalu contohnya waktu korang melepak-lepak sambil menonton t.v kat rumah tu. Amalan ini dikatakan baik untuk mempertingkatkan prestasi kepekaan rasa setiap kali bersenggama dengan suami.

Petua Suara Buluh Perindu

Jangan selalu sangat makan makanan yang pedas atau panas. Kalau boleh elak terus lagi bagus. Amalkan juga untuk minum air asam jawa dengan kerap.  Berlatih bercakap dengan mengawal nada suara, jangan dilepaskan suara sewenang-wenangnya. Dikatakan bahawa suara seorang perawan adalah bagai suara buluh perindu atau bak tiupan seruling yang merdu dan mendayu-dayu. Lelaki boleh cair dan terlopong bila mendengarnya.

Petua Wajah Suci

Setiap kali membasuh muka sewaktu bangun pagi, elakkan dari mencuci dengan menggunakan sebarang alat pencuci atau mengesat muka dengan sebarang pengesat. Biarkan air itu kering sendiri pada muka. Jika mengambil air sembahyang pun, usahlah dikesat air itu, biarkan ia kering sendiri. Amalan ini membantu mengekalkan kecantikan asli wanita, dan menjadikan muka tampak bercahaya dan segar selalu.

Petua Lubang Jarum

Latih otot penahan kencing, seolah-olah seperti menahan dan hendak buang air kecil, kemutkan berulang-ulang kali. Kemudian kemutkan pula otot dubur seolah-olah mahu menahan dari buang air besar, berulang-ulang juga. Jika boleh jadikan ia amalan setiap hari. Jika kerap diamalkan, suami pasti akan merasai perbezaannya.

Petua Taman Semerbak Mewangi

Amalkan memakan makanan yang segar seperti ulam-ulaman terutama jenis ulam dan sayur-sayuran yang wangi baunya. Kalau dapat amalkan makan ulam sejak masih dara lagi memang teramat baik… hehe… Orang dulu-dulu memang cukup sinonim dengan amalan makan ulam nie kerana banyak manfaatnya. Antaranya ia menjadikan nafas dan bau badan wangi semerbak. Tak yah susah-susah pakai deodoran dan minyak wangi berbotol-botol.


laman petua:

cara memantapkan payudara, petua kecantikan dalaman wanita, cara mantapkan payudara, memantapkan payudara, kesihatan wanita
che petua About che petua

Laman petuatradisional.com ini memberi maklumat bagi tujuan pendidikan sahaja dan tidak patut digunakan sebagai nasihat perubatan peribadi. Maklumat yang dipaparkan di sini bukanlah bertujuan untuk mengganti atau mengambilalih nasihat dan konsultasi yang diberi oleh pakar perubatan tentang rawatan kesihatan dan penjagaan perubatan anda.
Penafian: Admin dan/atau penulis di laman petuatradisional.com ini tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada laman web ini.

Comments

  1. adeline says:

    Hello,kalau sy kunyah kulit kayu manis tp xtelan boleh x?xsanggup..huhu..tp masa mgunyah boleh mnum air kan?

    • che petua che petua says:

      Petua yang diberitahu kepada saya tu memangnya dinyatakan perlu ditelan. Hmm.. kalau dah tak sanggup tu apakan daya. Rasanya okey lah kot at least dapat juga sedikit-sebanyak intisari kayu manis tu sewaktu mengunyah. :)

  2. HudaYahaya says:

    Assalam. Petua orang-orang tua banyak yang berguna dan senang untuk diamalkan…cuma nak tak nak je…hehehe…
    Zaman moden sekarang ni dah susah nak jumpa mereka yang betul2 buat amalan petua2 ni…berpantang selepas bersalin pon ada yang buat ala kadar ja…bila dah tua baru nak rasa menyesal….ye dak…hihihi….sekadar meluahkan pandangan…

  3. Syafiqah_13 says:

    Boleh tak kalau tak guna asam jawa untuk suara.Saya tak ada asam jawa.Ummi saya tak sempat nak beli.Ada tak cara lain selain asam jawa.Kalau elak makan pedas/panas je boleh?

Speak Your Mind

*