November 28, 2014

Masalah Jerawat Bernanah

masalah jerawat

Semakin hari bertambah risau sebab dalam 6 bulan lagi saya akan melangsungkan perkahwinan. Apakah yang boleh saya lakukan untuk menghilangkan masalah jerawat di muka yang semakin banyak ni?



Petua Tradisional Atasi Jerawat

petua rawat jerawat

Bila jerawat ‘melekat’ jer kat wajah, mulalah kita rasa tak keruan. Maklum sajalah muka yang gebu dan licin tu tetiba rasa janggal sebab kita dok rasa orang asyik pandang jerawat tu jer bila bercakap ngan kita… huhu.. Apa pun, pada kebanyakan masanya itu suma ‘perasaan’ kita jer.. usah terlalu memikirkan sangat akan ‘pandangan’ dan ‘jelingan’ [...]

Petua Hilangkan Jerawat Badan

petua jerawat badan

Salam, Ramai akan risau kalau muka ada jerawat, kan?  Tapi jerawat nie bukan saja boleh kena kat muka, kat badan pun boleh tau tak.. Sesapa yg jarang-jarang tukar cadar tilam tuh dan bagi yg lelaki plak yg jenis suka tido tak pakai baju tuh.. hmmm.. cuba korang belek-belek tengok bahagian belakang badan korang, mungkin ada… [...]

Petua Hilangkan Jerawat

petua_hilang_jerawat

Himpunan Petua Hilangkan Jerawat Pelbagai cara digunakan untuk menghilangkan jerawat.  Tahap keberkesanan setiap kaedah yang diamalkan bergantung kepada beberapa faktor seperti kesesuaian dengan individu, jenis kulit, kekerapan amalan dan paling penting kita hanya berusaha namun Tuhan yang menentukan. Berikut antara petua yang boleh dicuba untuk menghilangkan jerawat. 1.   Rendam sehelai daun sirih di dalam [...]